Mophie Juicepack je zajímavá externí baterie, pyšnící se certifikátem „Works with Apple iPhone“, její podrobnou recenzi najdete na horyinfo.cz. Při jejím opatřování proběhlo několik zajímavých příhod, o které se tu chci s vámi podělit.
První problém byl Juice Pack vůbec koupit. V současnosti ho u nás nikdo nenabízí, asi se kvůli vyšší ceně tolik neprodával. No nevadí, podíváme se po internetu. Amazon sice Juice Pack v nabídce má, ale z nevímjakých důvodů ho nezasílá do České Republiky. Další zastávkou byl e-shop výrobce, Vypadalo to nadějně do té chvíle, kdy se ukázalo že v platebním formuláři nelze zvolit Českou Republiku. Dotazy firmě Mophie zůstaly bez odpovědi. Bohužel jsem zpočátku nenatrefil na stránku, kde má Mophie napsané svoje evropské partnery, ale podařilo se mi vygooglit e-shop Mophie UK, který je ochoten prodat baterii i do Česka. Šlo to krásně. 4. prosince jsem kartou zaplatil a 15. prosince přišel balíček.
Lehce jsem vytřeštil oči, že ho snad poslali i s telefonem? Rozdělávám balení, které obsahuje Juice pack, a kabel
Aha – ten vložený telefon je jen papírový:
Manuál, skutečný telefon, papírová vložka a Juice Pack 3G
Nedočkavě strkám telefon do Juice Packu, který přichází už nabitý. Po několika hodinách ovšem zklamání. Z baterie se daří nabít telefon jen jednou a ne téměř dvakrát, jak by odpovídalo deklarované kapacitě 1800 mAh. Několikerý pokus to potvrzuje. Maily prodejci ani výrobci nenacházejí žádnou odezvu. Pomalu se smiřuji s tím, že jsem si koupil nejdražší drek svého života. Ještě pokus napsat redaktorům Engadgetu, kteří napsali na Juice Pack velmi kladnou recenzi a také tvrdí, že se má telefon nabít dvakrát. Při dalších zkouškách mi svitla naděje – synchronizace telefonu s JuicePackem skončila chybovou hláškou:
Tuhle jasnou chybu snad nemohou u Mophie ignorovat. 14. ledna již podruhé vyplňuji reklamační formulář a posílám navíc snapshot chyby a znovu popis problému s baterií, který se dá popsat ve zkratce tak, že vadná elektronika nedovoluje baterii předat celou svou kapacitu. Stačí však jakoby vybitý Juice Pack „osvěžit“ několika sekundami nabíjení USB kabelem a je schopen nabít telefon podruhé.
15. ledna se ledy pohnuly. Pan Mike Dahl z technické podpory píše, že je mu líto, a že podle jejich zkušeosti, by mohl být příčinou vadný USB kabel. Já si to sice nemyslím, ale hlavně, že se se mnou vůbec baví. Po zadání mé poštovní adresy přišel 19. ledna mail s odkazem na sledování zásilky přes UPS. V odpovědi se opět snažím svou chatrnou angličtinou vysvětlit problém s nabíjením a čekám na zásilku kabelu. 21. ledna kabel přišel. Ovšem, když se podíváte pozorně na obrázek, vidíte, že firma poslala jaksi jiný kablík, který do JuicePacku 3G nelze strčit.
Náhradní kabel, aneb lidská blbost je po zemském povrchu rozmístěna rovnoměrně 🙂
Tahe bota mi dává další šanci, protože mi nejde o chybu sychronizace, ale především o blbé nabíjení. Znovu píšu Miku Dahlovi. Výše uvedeným obrázkem dokumentuji, jak mi poslali přes půlku zeměkoule nevhodný kabel a opakuji již asi počtvrté problém s nabíjením telefonu. Firma Mophie se asi zastyděla a po opětovném zaslání sériového čísla a mé adresy se mi nejprve snažila nabídnout levnější výrobek – Juice Pack Air a vyrovnat cenu pouzdrem navíc, což jsem kvůli nižší kapacitě baterie Juice Pack Air odmítl, a tak nakonec poslala nový Juice Pack, tentokrát již fungující správně a co mne pobavilo nejvíc, přibalili kromě USB kabelu, který je standardě součástí dodávky, ještě jeden navíc, tentokrát již správný.
Tak. Konec dobrý, všechno dobré. Za cenu jednoho Juice Packu mám jeden dobrý a jeden polodobrý a celkem čtyři USB kabely, i když jeden z nich nemám k čemu připojit. Uvažuji o založení sbírky mini a mikro USB kabelů.
no pekny .-) ale hlavne ze to fakt dobre dopadlo